دوشنبه ۷ آبان ۱۴۰۳ |۲۴ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 28, 2024
رز

حوزه/ استادحوزه و دانشگاه گفت : بزرگترین آرمان طلبه،مجاهدت در جهت گسترش توحید و زمینه سازی برای ظهور و تشکیل حکومت توحیدی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سیدرضا عابدیان در نشست تخصصی آرمان طلبگی ویژه طلاب مدرسه علمیه الغدیر نراق در جمع طلاب بیان کرد: به تعبیر قرآن کریم،یکی از مهمترین فلسفه های ارسال رسول،گسترش توحید در جهان است و در این زمینه خداوند متعال در سوره ی مبارکه صف می فرماید: ((هوالذی ارسل رسوله بالهدی و دین الحق لیظهره علی الدین کله و لو کره المشرکون)).

استادحوزه و دانشگاه تصریح کرد: این سوره ی مبارکه،تاکید بسیار ویژه ای به مساله ی ایمان و جهاد دارد،لذا بعد از بیان فلسفه ی بعثت انبیا،بلافاصله خداوند متعال صحبت از تجارتی به میان می آورد که یک طرف آن ایمان به خدا و رسول و جهاد با اموال و انفس است و طرف دیگرش نجات از عذاب،غفران و رحمت،بهشت،مساکن بهشتی،فوز و به عبارت دقیق قرآن ((و اخری تحبونها)) است یعنی هرچه دوست دارید.

وی یاد آور شد: مجاهدت و گسترش توحید به معنای عام وظیفه تمام مومنین است چرا که ابتدای آیه کریمه با عبارت ((یا ایها الذین آمنوا)) آغاز شده است اما به معنای خاص و ویژه،گسترش توحید و زمینه سازی برای تشکیل حکومت جهانی توحیدی با رهبریت امام عصر عج الله فرجه الشریف،وظیفه ی علمای دین و طلاب حوزه های علمیه است.

حجت الاسلام والمسلمین عابدیان ادامه داد: در منظومه فکری امامین انقلاب سخن از عالم مجاهد و در قرآن سخن از جهاد است،جهاد طلاب و حوزویان،تلاش برای گسترش توحید است که لازمه آن فراگیری علوم اسلامی همچون ادبیات،فقه،اصول،فلسفه،منطق،رجال،درایه و . . . و رعایت تقوی و تقویت روح و مراقبت نفس است.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه بزرگترین آرمان طلبه،امام شدن و مجاهدت در جهت گسترش توحید و زمینه سازی برای ظهور و تشکیل حکومت توحیدی است. گفت: در آیات بعد سخن از حواریون است،حواریون،دین مسیحیت را جهانی کردند،حضرت عیسی برای گسترش توحید خطاب به اطرافیان فرمود من انصاری الی الله؟ حواریون پاسخ دادند نحن انصار الله به عبارتی،این آیه ی پایانی تلنگری به ما میزند که برای گسترش توحید در جهان،نیاز به حواری است و امروز طلاب و حوزه های علمیه افتخار سربازی حضرت ولی عصر در این مسیر را دارند.

وی افزود: اصحاب نبی بزرگوار و ائمه اطهار سختی های زیادی کشیدند،اما خسته نشدند،حبیب بن مظاهر اسدی نه تنها خسته نشد بلکه به حضرت سیدالشهدا فرمود آقا جان،مال چه قابل؟ ما برای شما و اهدافتان جان هم می دهیم و جان دادند

حجت الاسلام والمسلمین عابدیان افزود: مساله ی معیشت امروز در حوزه ها مطرح است و همه ما قبول داریم،اما افتخارمان این است که سربازیم و صاحبی داریم که بهترین صاحب و بهترین هادی و بهترین پدر برای ماست و در مسیر امام زمان و گسترش توحید،ما نیز اهل جهاد با مال هستیم،ما نیز اهل جهاد با جان هستیم.

انتهای پیام./

بزرگترین آرمان طلبه،مجاهدت در جهت گسترش توحید و زمینه سازی ظهور است

بزرگترین آرمان طلبه،مجاهدت در جهت گسترش توحید و زمینه سازی ظهور است

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha